Köpvillkor på eCykelhjälm.se

Betalning

Betalningsmedel

Du kan betala med:

  • Visa kreditkort
  • Mastercard
  • Visa Elektron
  • Klarna (faktura som skickas till den e-mail du har angivit vid beställningen)

Vi rekommenderar att du väljer Klarna som betalningsmetod om du har ett betal/kredit kort som inte nämns i listan ovan.

Säker betalning

Vi tar emot din betalning via den erkända och säkra betalningsmodulen ePay, och därför kan vi aldrig komma åt dina kortupplysningar. Vi drar först beloppet från ditt betalkort när vi skickar iväg din beställning från vårt lager.

Kostnader

Ingen avgift tillkommer vid betalning med kredit/betalkort

Vid betalning med Klarna tillkommer en fakturaavgift på 15 kr

Betala med presentkort

Om du vill betala med ett presentkort så fungerar det på samma sätt som rabattkod. Presentkortet har en kod. Du ska du klicka på texten: Har du en rabattkod? som finns bredvid totalsumman inne i varukorgen och ange koden där.

Presentkort gäller i 12 månader men om du skulle ha missat det datum, eller är osäker på om du kan använda presentkortet, så kan du ta kontakt med oss så kan vi eventuellt ändra giltighetstiden.

Om du vill veta mer om köp av presentkort se under avsnittet övriga frågor.

Använda rabattkod

Om du har fått en rabattkod så ska du klicka på texten: Har du en rabattkod? som finns bredvid totalsumman inne i varukorgen och ange koden där.

Leveranstider och fraktkostnader

Fraktkostnad:

Vi skickar våra paket med GLS/Schenker

Du kan välja följande leveranssätt:

  • Du väljer själv ett utlämningsställe nära dig. Fraktkostnad är: 29 kr
  • Du väljer att Schenker levererar på din hemadress/företagsadress och det kostar 39 kr

Handlar du för över 799 kr så får du gratis frakt.

Leveranstid

När du är inne på varan kan du se om den finns på lager hos oss, eller om den finns på vårt externa lager.

När varan finns på lager så är leveranstiden: 1-3 vardagar

När varan finns på externt lager så är leveranstiden: 4-5 vardagar

Var uppmärksam på att vi skickar alla varor du beställer samtidigt, och har du beställt varor som är på lager hos oss samt varor från externlagret i samma order så är leveranstiden 4-5 vardagar.

Levererar ni till andra länder?

Vi drömmer om att kunna sälja hjälmar i Tyskland efterhand, men just nu kan du tyvärr bara få levererat din hjälm till en Svensk eller Dansk adress.


Ej uthämtade paket eller fel adress

Om du inte hämtar ut ditt paket eller du har angett fel leveransuppgifter så paketet måste gå i retur till oss. 

Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Om du inte hämtar ut det inom utsatt tid, eller om försändelsen returneras på grund av felregistrerade uppgifter, tar vi ut en avgift som, för närvarande är 169 kronor som ersättning för frakt och omkostnader. Beloppet täcker endast returfrakten , frakt som betalats vid beställning återbetalas inte i detta fall.

Byte av vara

Om du får din hjälm och inte tycker att den passar eller du har ändrat dig och villa ha en annan modell så är det inga problem.

Du står själv för kostnader i samband med att skicka paketet retur. Men du kan köpa en returlabel av oss som är billigare än att betala frakten själv på Posten.När du köpt en returlabel skickas den till dig på din e-mail som du sedan printar ut och klistrar eller tejpar på paketet. Glöm inte att lägga i den returbilaga du fick när du köpte varan eller en lapp där det står vem du är, varför du skickar varan tillbaks, och om du eventuellt önskar byta storlek eller annat.

Viktigt: Varan som du skickar retur ska skickas som paket (så den kan spåras), och med leverans på vår adress. Vi hämtar inte paket som skickas för upphämtning från utlämningsställe, eller från ett postkontor

Klicka här för att köpa returlabel

Klicka här för att printa ut en returbilaga

När vi mottagit din vara i retur så skickar vi den hjälm/vara som du vill byta till utan extra kostnad.

Reklamation

Om det skulle vara en skada eller konstruktionsfel på varan när du mottar den, så ska felet reklameras till oss snarast efter du har mottagit din vara, och du har alltid 2 års garanti på varor med konstruktionsfel eller skador som uppstått före mottagandet av varan.

Om varan du har köpt är defekt så skickar vi dig en returlabel så du kan skicka varan i retur utan extra kostnad. När vi har mottagit varan, och vi har konstaterat att varan är defekt, så skickar vi en ny vara till dig.

Se mer om hur du skickar en vara i retur under avsnittet Retur-hur går en retur till?

Reklamation av Hövding

Vid fel på Hövding cykelhjälm så gäller andra regler. Hövding utvecklar ständigt sina produkter och samlar in all information vid eventuella fel

Du ska alltid ta kontakt med oss innan du skickar en Hövding tillbaks som ska reklameras.

Du ska fylla i ett reklamationsformulär via länken här >>

Om du ska skicka din Hövding i retur till oss beror på vilket fel som uppstått, besked om detta får du när vi tittat på din returförfrågan lite närmare. Naturligtvis står vi för returfrakten även här.

Ångerrätt – 365 dagars returrätt på oanvända produkter

Vi ger dig möjlighet att returnera din cykelhjälm i upp till 365 dagar efter att du har köpt den, om det visar sig att den inte passar ordentligt eller om du av annan anledning ångrar ditt köp. Du står själv för kostnader i samband med att returnera paketet till oss, men om du sedan vill ha en annan hjälm istället, kommer vi att skicka denna till dig utan extra kostnad.

För att vi ska kunna tillhandahålla denna extra service ska du bara returnera cykelhjälmen till oss i samma oanvända skick som när du fick den. Den utökade rätten att returnera bortfaller alltså i samma ögonblick som du tar hjälmen i användning, och servicen är endast avsedd för att du ska kunna se hjälmen med egna ögon och prova den på.

Under de första 14 dagarna efter din beställning gäller dessutom de allmänna reglerna för ångerrätt liksom i alla andra internetbutiker har du alltid två års garanti om det skulle visa sig att det finns fel på den levererade varan.

Se mer om hur du skickar tillbaks en vara under avsnittet Retur- hur går en retur till?

Retur- hur går en retur till?

Vid defekt vara- ska du klistra/tejpa fast returlabel som du har fått av oss på paketet, Glöm inte att lägga i den returbilaga du fick när du köpte varan eller en lapp där det står vem du är, varför du skickar varan tillbaks. Och så kan du lämna in paketet på ditt lokala postkontor.

Om du ska byta till annan storlek eller vara- ska du klistra/tejpa fast en returlabel som du har köpt av oss på paketet, eller själv betala frakten på ditt lokala postkontor, Glöm inte att lägga i den returbilaga du fick när du köpte varan eller en lapp där det står vem du är, varför du skickar varan tillbaks(vilken storlek/vara du önskar istället). Viktigt: Varan som du skickar retur ska skickas som paket (så den kan spåras) och med leverans på vår adress. Vi hämtar inte paket som skickas för upphämtning från utlämningsställe eller från ett postkontor. När vi mottagit din vara i retur så skickar vi den hjälm/vara som du vill byta till utan extra kostnad.

Om du ångrar ditt köp - ska du klistra/tejpa fast en returlabel som du har köpt av oss på paketet, eller själv betala frakten på ditt lokala postkontor, Glöm inte att lägga i den returbilaga du fick när du köpte varan eller en lapp där det står vem du är, varför du skickar varan tillbaks. Viktigt: Varan som du skickar retur ska skickas som paket (så den kan spåras) och med leverans på vår adress. Vi hämtar inte paket som skickas för upphämtning från utlämningsställe eller från ett postkontor. När vi mottagit din vara i retur och vi kan se att varan är i så skickar vi den hjälm/vara som du vill byta till utan extra kostnad.

Klicka här för att köpa returlabel

Klicka här för att printa ut en returbilaga

Returadress

Varor som returneras till oss ska alltid skickas med distribution till följande adress, och det är ett krav, oavsett leveranssätt, att det alltid hör ett spårningsnummer med till paketet, så att vi kan följa det.

Vår returadress är:

WebItNow IvS

Hjulmagervej 19

DK-9490 Pandrup

Danmark

Övriga frågor:

Köp av presentkort

Du kan köpa presentkort av oss. Presentkort gäller i 12 månader.

Du klickar på presentkort och inne på varan ska du själv fylla i beloppet som du vill att presentkortet ska vara på i den ruta som finns bredvid knappen för ”Lägg i varukorg”.

Hur betalar man med presentkort? Se under avsnittet Betalning.

Klicka här för att köpa ett presentkort.

Vilken storlek ska jag välja på cykelhjälmen?

Vi har gjort en särskild storleksguide som visar dig precis hur du tar reda på vilken storlek du behöver på cykelhjälmen. Du hittar den genom att klicka på denna länk.

Är era priser fasta?

Vi ändrar löpande våra priser, ibland från dag till dag. Som köpare faktureras du det pris som gällde på dagen för beställningen om eCykelhjälm.se accepterar ordern. Alla priser på denna sida är inkl. moms. Ibland har vi erbjudanden och rea på utvalda produkter, men vi kan inte säga något om när och på vilka produkter.

Cookie- och privatlivspolitik

Cookie- och privatlivspolitik

Webbplatsens användning av cookies

Denna webbplats använder cookies för följande ändamål:

  • Tekniska funktioner, så att vi alltid kan komma ihåg dina inställningar.

  • Trafikmätning, så att vi vet hur många som besöker vår webbplats och hur de använder den.

  • Beteendebaserat individuellt riktat innehåll, så att vi kan visa dig det innehåll som vi tror är mest relevant för dig.

Översikt

  1. Ägarinformation

  2. Var är cookies?
    2.1   Så länge sparas cookies
    2.2   Så raderar du cookies
    2.3   Så undviker du cookies
    2.4   Vad cookies används till på vår webbplats
    2.5   Google Analytics (trafikmätning)

  3. Användning av personuppgifter
    3.1   Kontakt ang. personuppgifter
    3.2   Skydd av personuppgifter



1. Ägarinformation

Denna webbplats tillhandahålls av:

WebItNow IvS
Hjulmagervej 19
DK-9490 Pandrup
Danmark

2. Cookies

Denna webbplats använder cookies i enlighet med ovanstående ändamål. En cookie är en liten textfil som lagras i din webbläsare för att känna igen din dator vid efterföljande besök.

2.1 Så länge sparas cookies

Cookies raderar sig själva efter ett visst antal månader, men de förnyas vid varje nytt besök.

2.2 Så raderar du cookies

Se anvisningar här: http://minecookies.org/cookiehandteringexternal link

2.3 Hur undviker jag cookies?

Om du inte vill ta emot cookies kan du blockera dem. Se anvisningar här: her:http://minecookies.org/cookiehandteringexternal link.

2.4 Vad cookies används till på vår webbplats

Cookies används för att föra statistik över antalet användare, vilket innehåll som visas, och information om geografi och våra användares intressen för att kunna anpassa innehåll och reklam i enlighet därmed. Vidare använder vi en cookie (cPrompt_useCookies) för att lagra ditt godkännande av cookies vid sidbyte.

2.5 Google Analytics (trafikmätning)

Webbplatsen använder cookies från Google Analytics för att mäta trafiken till webbplatsen.

Du kan stänga av cookies från Google Analytics här: http: //tools.google.com/dlpage/gaoptout

3. Användning av personuppgifter

Personlig information ges aldrig ut till tredje part, om inte du själv ger samtycke till detta, och vi samlar aldrig in personlig information om inte du har upplyst denna information vid registreringen, inköp, eller deltagande i en undersökning, etc. Uppgifter samlas in om namn, adress, postnummer, e-post, kön, intressen och kunskap om olika ämnen.

Personuppgifter används för att slutföra köpet eller den tjänst för vilken uppgifterna har insamlats. Informationen används också för att få mer information om dig och andra användare av webbplatsen. Dessa användningsområden kan omfatta undersökningar  och analyser som riktar sig mot att förbättra våra produkter, tjänster och teknik, samt för visning av innehåll och annonser som är anpassade efter dina intressen.

3.1 Kontakt ang. personuppgifter

Om du vill ha tillgång till den information som registrerats om dig i eCykelhjelm ska du kontakta support@ecykelhjelm.dk eller telefon +45 93911518. Om det finns felaktiga uppgifter registrerade, eller om du har andra invändningar kan du kontakta samma ställe. Du har möjlighet att få en inblick i den information som finns registrerad om dig, och du kan invända mot en registrering i enlighet med bestämmelserna i lagen om integritetsskydd.

3.2 Skydd av personuppgifter

Enligt lagen om skydd av personuppgifter ska dina personuppgifter förvaras säkert och konfidentiellt. Vi sparar dina personuppgifter på datorer med begränsad tillgång som är placerade i kontrollerade anläggningar, och vår säkerhet kontrolleras regelbundet för att avgöra om vår användarinformation hanteras på ett säkert sätt, och alltid med tanke på dina rättigheter som användare. Vi kan dock inte garantera 100 procent säkerhet för dataöverföringar via Internet. Detta innebär att det kan finnas en risk att obehöriga personer får tillgång till information när data skickas och lagras elektroniskt. Du upplyser därför din personliga information på egen risk.

Internetets snabba utveckling innebär att förändringar i vår behandling av personuppgifter kan vara nödvändig. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera och ändra dessa riktlinjer för behandling av personuppgifter. Om vi ​​gör det, kommer vi att rätta datumet för "senast uppdaterad" längst ner. Vid väsentliga förändringar kommer vi att meddela dig detta i form av ett synligt meddelande på vår webbplats.

I den mån som vi behandlar personuppgifter om dig, har du enligt Personuppgiftslagen rätt att få information om vilka personuppgifter som kan hänföras till dig. Om det visar sig att de uppgifter som behandlas om dig är felaktiga eller vilseledande har du rätt att göra kräva att dessa korrigeras, raderas eller blockeras. Du kan alltid invända mot att information om dig behandlas. Du kan också när som helst återkalla ditt samtycke. Du har möjlighet att klaga på behandlingen av information och data som rör dig. Klagomål till Dataskyddsmyndigheten.